How TNT almost killed my little business

That title sounds a bit dramatic, but unfortunately it could be true. I visited the post office today and found out that TNT (who’s responsible for the Dutch Postal Services) raised the price for sending an international package with about 100%. Instead of paying € 10,45 ($ 13.53) for a package to ship to the U.S. (or any other international destination), it would now cost me (hold on tight) € 17,10 ($ 22.14)!

This shop means the world to me. But how can I ever ask my clients to pay more for shipment than they pay for my products? It’s outragious and it’s unfair. I almost bursted into tears there in that same postoffice. Now I have to figure out how to solve this big problem. And even though I like to approach these kind of things like a challenge, I’m so very frustrated by the fact that this effects mostly small websites and that companies like TNT couldn’t care less what happens to those who work so hard to do something they love most. The only thing I can do now is take it out on the new TNT 2011 rates index. I think I’m gonna burn it or something ;-)

I’ll figure this out, I’m sure. I’m not a religious person, but what do they say about God opening a window if he closes a door? There will be a solution and I won’t let TNT surpress my good mood. If someone has the same problem, please share. Even just to boo at TNT, be my guest!

17 antwoorden
  1. Ilaria Chiaratti
    Ilaria Chiaratti zegt:

    OMG..that’s sounds really unfair..I’m thinking that probably I’ll have the same problem as you..Unfortunatelly I don’t have solution at the moment but I’m in to burn something! ;-) (obviously I hope in a “non violent” solution)

    kussen and the best for 2011
    Ilaria

    Beantwoorden
  2. moetjatja
    moetjatja zegt:

    ongelooflijk, ik snap dat niet. Als je steeds meer afhankelijk wordt van pakketpost, dan maak je die prijzen toch niet zo achterlijk hoog! Op die manier raak je je klanten toch kwijt !? Boo on TNT!

    Beantwoorden
  3. Ingrid
    Ingrid zegt:

    Idioot gewoon, die prijzen. is er geen ander postbedrijf met wat normalere prijzen? (er zijn toch meer aanbieders tegenwoordig?)
    En waarschijnlijk ben je niet de enige met dit probleem..
    Sterkte ermee, en ik hoop dat het Raam echt opengaat..

    Beantwoorden
  4. Anne-Marie
    Anne-Marie zegt:

    Ah nee toch, wat ontzettend balen is dit. Dat is echt bijna twee keer zo duur dan voorheen. Gatsie, hoe moet je dit nou oplossen? Misschien toch maar eens proberen de NL markt aan te boren…?

    Beantwoorden
  5. Pim
    Pim zegt:

    I’m sure that you will find an alternative. There are plenty competitors on the market (that’s also the reason for the postal strike from last month).
    You can allways start training homing-pigeons.
    And it’s true: if a door closes, somewhere a windows opens. You don’t have to be religious to belief that.

    Beantwoorden
  6. ♥ Liefgeval ♥
    ♥ Liefgeval ♥ zegt:

    Ik voel helemaal met je mee! Ik vind tnt ook zooo vervelend en heb expres de vintage vondsten van mijn nederlandse webwinkel niet op dawanda staan omdat klanten dan inderdaad meer betalen aan de verzending dan het product. Ik heb het geluk dat al mijn sieraadjes gewoon met de brievenbuspost meemogen. Laatst bij het postkantoor was 1 van mijn brieven misschien een milimeter te dik, en dan gaan ze het door die stomme mal halen, en dan zeggen ze sorry mevrouw het past niet dit moet als pakket. Nou dan kun je bijna stoom uit mijn oren zien komen. Meestal doe ik het dan gewoon zelf alsnog door de brievenbus zonder problemen. GRRRRRR! Ik vind 6.75 voor een pakket ook duur trouwens. Bluh. BLUH TNT!

    Beantwoorden
  7. byPetra
    byPetra zegt:

    And during the strike in December in two weeks time 7 of my 10 mailings were lost. I filled out a whole form for every one of them, where I had posted them, what they looked like, etc…. And I only got back a standard letter saying they could do nothing for me……Grrrrr
    And now I understand why I was surprised at the post office last week, when I posted something to Germany, I thought I had calculated it wrong….. but they just got more expensive..grrrrrr again.

    Sorry, just had to let out a bit of my grief.

    xx Petra

    Beantwoorden
  8. Martine
    Martine zegt:

    Het is BELACHELIJK!

    En het is ook belachelijk dat de afmetingen van pakket binnen NL gehalveerd zijn! En dat ook te verzenden goed binnen Europa aan zoveel andere voorwaarden moet voldoen dan voorgaande jaren.

    Ik heb geen oplossing, maar wellicht helpt het te weten dat er meer mensen zijn met klachten die duimen op opengaande ramen!

    Beantwoorden
  9. wood & wool stool
    wood & wool stool zegt:

    Hej Marlous! Het is zo oneerlijk dat zulke prijsverhogingen zomaar kunnen worden ingevoerd.
    De binnenlandse tarieven voor pakketjes zijn wel okay, maar de verhogingen naar het buitenland zijn gewoon belachelijk. Ik kwam er ook achter dat ik mijn shipping costs op Etsy moet gaan herzien. Laat je vooral niet ontmoedigen door TNT! Vaak zijn mensen toch bereid om (hoge) verzendkosten te betalen, weet ik uit ervaring…

    Beantwoorden
  10. Ozowiezo
    Ozowiezo zegt:

    Ik durf gewoon bijna niet meer naar mijn plaatselijke Primera aka nep-postkantoor :-(

    Maar zal wel moeten: vanmiddag pakket naar Ijsland en naar België… Ben benieuwd.

    (heb je noodkreet op twitter gegooid, hoop dat je nog veel meer TNTbashing krijgt – en dan daarna inderdaad postduifjes gaan trainen!)

    Beantwoorden
  11. jane
    jane zegt:

    Ik baal er ook van. Meer dan 50 % van mijn klanten komen uit het buitenland. Binnenlandse pakketten stuur ik al niet meer via TNT maar bij DHL for you. Perfecte service, je betaalt online en ontvangt een bevestiging als het pakket is bezorgd. Kost ook maar 4.95. Hopelijk komen zij gauw met een service voor buitenlandse pakketten…

    Beantwoorden
  12. Lisette
    Lisette zegt:

    I totally agree on that! Not to mention the time it takes for TNT to get a package elsewhere. Packages from the UK to Holland only takes 2 days. TNT need 2 days to deliver a normal letter inside Holland nowadays!!?? A customer in Germany is already waiting over a week for her order!!!???

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *